3 hero comel mama 2011

Thursday 28 March 2013

Menjadi tetamu Allah s.w.t

Alhamdulillah....alhamdulillah....alhamdulillah syukur ya allah dgn rahmatmu serta keizinanmu hambamu bersama suami dan ibubapa mertau termasuk jemaah yg lain selamat pergi dan balik serta selesai melaksanakan ibadah umrah dirumahmu yg sgt mulia dgn berlipat gandanya ganjaran yg engkau telah janjikan, sesunggunya engkau tidak pernah memungkiri janji.. Janganlah kunjungan km ini yg terakhir ya allah, sepertimana doa didlm "tawaf wada" yg km lakukan keatasmu sebelum keberangkatan pulang km ketanah air.

"ya tuhanku, janganlah dijadikan hambamu pada tempat yang mulia ini sebagai ziarah yang penghabisan. Kurniakanlah kepada hamba peluang untuk menziarah kembali ke tempat ini dalam keadaaan sihat dan baik. Jika panjang umur hamba, insya allah hamba akan datang lagi. Jika sampai ajal hamba, maka hamba telah mengabdikan kepadamu syahadah dan perjanjian dari hari ini sehingga hari kiamat, iaitu hamba bersaksi tiada ada tuhan melainkan Allah. Tuhan yang tidak ada sekutu baginya dan hamba naik saksi bahawa Nabi Muhammad hambanya lagi pesuruhnya. Maha suci tuhan yang mempunyai keangungan dan kekuasaan daripada apa yang mereka sifatkan. Salam sejahtera kepada sekalian rasul dan segala puji-pujian yang tertentu bagi Allah. Tuhan yang memelihara serta mentadbirkan seluruh alam...aminyarobalalamin..."(tawaf wadaku bersama suami jam 4 pagi masa mekkah pada 20/3/2013..

Semoga masih ada ruang untuk kunjungan hambamu ini lagi ya Allah... sesungguhnya nikmat yg dapat tidak terluah dgn kata2 hanya siapa yg penah merasai pasti merasai nikmat yg pastinya tidak blh dijual beli nilainya....

No comments:

Post a Comment