3 hero comel mama 2011

Sunday 29 May 2011

TRIP TO BEIJING N TAINJIN, CHINA

ihsan google
ALLAMDULLAH....... syukur pada yg maha esa,... apa yg berlaku atas keredhoanya jua... 3.6-7.6 insyaallah mama dan teman2 pejabat termasuk big bos akan berangkat ke beijing n tainjin dari peneng ke Hong Kong n transit di hongkong selama 2 jam baru betolak ke beijing mengambil masa 3jam 1/2 juga la... bertolak dari peneng kul 7.45 ke HK so dijangka sampai di beijing insyaalllah jam 5.30 ptg.. Pertama kali nak g oversea paling jauh ni.. nak tinggal org tersayang terutama mr hubby, 3 permata hatiku dan all my family terasa beratnya hati. Tp bila fikirkan tuah dtg bergolek terima jelah, nak g sendiri entahla bila agaknya... tp kalau ada duit sendiri pun insyaallah akan ku tunaikan dulu kewajiban ku sebagai hambanya (haji n umrah)dan selebihnya baru nak fikir nak g melancong melihat kenikmatan ciptaaan Allah s.w.t. Semoga perjalanan rombongan ini diberkati dan dilundungi serta selamat pergi n balik.,.. dengan izinya InsyaAllah..amin..

Esok mlm insyaalllah mama n babah akan bertolak ke a.staq n esoknya ari selasa baru nak masuk langkawi coz nak balik hantaq anak2 dok dengan mak tok n tok abah. Memang dah pelan pun dgn anak2 tunggu along cuti sek je mama akan ambil cuti semggu balik kg sbb dah lama x blk so angah n along pun hari2 tanya ' mama, bila kita nak blk langkawi'. Tp yg sedihnya jadi pelan lain, mama hantaq anak2 je dok sana kita x blh dok sama2 sayang. Harap2 anak2 mama faham dan pandai bawa diri sepanjang mama n babah x dak nnti. Sedih pun ada, sonok pun ada tp kita hanya manusia biasa mana leh dapat semua sekali dalam satu masa. Yg paling kesian kat adik! entahla dia leh duduk ke tidak coz x pertama kali tinggal dua2 x dak siang dan malam.. mama n babah terpaksa adik nnti adik besar adik pun kena tinggalkan mama n babah juga.. Hanya pada mu ya Allah ku beserah n berdoa agar memelihara kesejahteraan anak2 ku sepanjang ketiadaan ku disisi mereka. 

Dan terima kasih lagi pada mak tok n tok abah, andak n acik sebb sekali lagi menyusahkan mereka menjaga, melihat dan mengurus anak2 ku nnti.. walaupun mereka dalam keadaan sibuk di kedai memandangkan sekarang cuti sek. Terima kasih semua.... 

No comments:

Post a Comment